Werkwijze

Concepting

Een concept is volgens ons een idee met een duidelijke mening, waaraan visie en doelstellingen van het bedrijf ten grondslag liggen. Het kan worden gezien als een kapstok, waar je van alles aan op kunt hangen. Het moet toegevoegde waarde hebben en het moet mensen inspireren.  Het is direct begrijpelijk, raakt de doelgroepen en creëert volgers en fans. Een goed concept verwoordt de ziel van een product of organisatie en raakt de essentie van wat een organisatie beweegt of verwoord waar deze passie voor heeft.

Effectieve concepten moeten vandaag de dag aan een aantal voorwaarden voldoen, willen ze het beoogde resultaat hebben. De volgende waarden of zintuigen zijn essentieel om een succesvol concept te kunnen lanceren:

1. Design: Het ontwerp gaat verder dan de functie van het product alleen, het moet de zintuigen prikkelen.
2. Storytelling: Waarmee je de emotie raakt en er een gevoel aan koppelt.
3. Symphony: Het vermogen om nieuwe relaties en combinaties te maken die eerder door niemand werden gezien.
4. Empathy: Dit gaat verder dan de logica en emotie en betrekt intuïtie erbij, zodat je begrijpt wat mensen beweegt en raakt.
5. Play: Speelsheid, humor en luchtigheid zijn essentieel.
6. Meaning: Betekenis geven aan de wereld vanuit het ‘waarom’ je iets doet. ‘Veel bedrijven weten wat ze doen, sommigen weten hoe ze het doen, maar weinigen weten waarom ze het doen.

Werkwijze

Nieuwsgierig geworden naar wat wij voor uw bedrijf kunnen betekenen op het gebied van conceptcreatie? Neem dan direct vrijblijvend contact op! 

Neem contact op